Raptor 50 Titan

Raptor 50 Titan, dříve Raptor50 V2, SE
06/2005 Vrtulník Raptor třidy 50 je nejrozšířenějším modelem vrtulníku na světě vůbec. Jedná se o jednoduchou konstrukci vrtulníku, který má většinu dílů zhotovených z plastu. Téměř všichni nejlepší piloti světa začínali právě na Raptorech. Dnes už se prodává pouze verze Titanium, která je oproti původní verzi vylepšena o přepákování kolektivu s kloněním a delší ocasní trubku. Na druhou stranu tady chybí spodní karbonová deska (carbon base plateRaptor TitaniumRaptor Titanium no. PV0326), která zabrání rozlomení bočnic v případě havárie. Tento díl se určitě vyplatí do modelu dokoupit.

Možné vybavení vrtulníku Raptor Titanium.
Baterie NiCdBaterie NiCdAkumulátory palubního napětí se používá 4článek NiCd nebo NiMh o kapacitě 1800Mah a vyšší až do kapacity 4000Mah, lehčí alternativou je 2článek baterie Li-pol s kapacitou kolem 2000Mah, tady je ale potřeba použít regulaci napětí, která udržuje stálé napětí 5,V, je možné použít i regulátor nastavený na 6,V. tady je potřeba se řídit předepsanými údaji výrobce o maximálním napětí, které lze u jednotlivých serv použít, zvláště citlivá jsou například serva S9254 od Futaby, kde by napětí nemělo přesáhnout 5,V. Pro vás jako začátečníka je ale použití baterií NiMh nejlepším řešením, protože tyto baterie snesou i hrubší zacházení a o jejich nabíjení se nemusíte starat tak, jako u choulostivých baterií typu Li-pol. Při použití baterií NiMh nebo NiCd je dobré použít v každém případě hlídač napětí, který vás bude vizuelně upozorňovat na stav palubního akumulátoru.
Serva je možné použít standartní nebo digitální, všeobecně však platí, že je lépe použít vždy silnější a kvalitnější servo. Servo kolektivu by mělo být ze všech použitých nejsilnější.

kolektiv Hitec digital HS6975, ACE Tunder Tiger DS1213,DS1015
klopení Hitec digital HS6975, 6965 Tunder Tiger DS1213,DS1015
klonění Hitec digital HS6975, 6965 Tunder Tiger DS1213,DS1015
plyn Hitec digital HS6965

Motor je možné použít originální, Thunder Tiger 50PRO, nebo OSmax 50 Hyper, od roku 2008 je u nás v prodeji i nejvýkonější motor Thunder Tiger RED LINE, pro začátečníka je ale standartní motor Thunder Tiger 50PRO naprosto dostačující i s tlumičem, který je součástí každé stavebnice vrtulníku Raptor. Tento motor je dostatečně výkonný a spolehlivý, nepotřebuje žádnou zvláštní údržbu ani nastavení, navíc má i velmi nízkou spotřebu paliva, letový čas se pohybuje kolem 15 minut na jednu nádrž. Pokud opatříte časem tento motor jiným tlumičem, např. Zimmermann nebo Mucle Pipe2-5, zvýší se výkon motoru velmi znatelně, samozřejmě se tím zvýší i spotřeba paliva čímž se sníží letový čas asi na 8 minut. Zvýšení výkonu ale stojí za to.
Gyro je doporučené, vyzkoušené a u nás k dostání Futaba 401 včetně serva S9254, kupuje se jako komplet, protože gyro komunikuje pouze s tímto dodávaným servem, pokud by se použilo jiné servo, musela by se na gyru funkce digitálního serva ručně vypnout, čímž se přednosti gyra značně sníží. Levnější typy gyr se do tohoto modelu vrtulníku nedoporučují.
Governor nebo jinak regulátor otáček motoru, je vlastně elektronická součástka, která hlídá otáčky motoru tak aby se motor zbytečně nepřetáčel nebo naopak nezavíral. To vše pracuje na základě čidla, které snímá otáčky motoru, to se odesílá do elektronické jednotky, která potom vše vyhodnocuje a podle potřeby zavírá nebo otvírá karburátor motoru. Governor je výborná věc i pro začátečníky, protože se potom nemusí zabývat nastavováním bodových křivek v RC soupravě a nastavené otáčky rotoru bezpečně drží, navíc je možné jednoduše přepínat mezi nižšími a vyššími otáčkami..GovernorGovernor