Arsenal VB10

Stavebnice RC modelu na spalovací nebo elektrický motor.

Arsenal VB10

Historie letounu.
Jedná se o francouzský letoun, kterého navrhli konstruktéři I. G. Vernisse a M.Bahdie. Odtud název VB. Tento jednomístný , celokovový, stíhací letoun létal s dvojicí motorů umístěných v tandemu před a za kabinou pilota. Motory poháněly protiběžné koaxiální vrtule.Stroj poprvé vzlétnul 7. července 1945.
Max. rychlost 520km/h u hladiny moře a 700km/h ve výšce 7500m. Dolet 1700km, stoupavost 10,2m/s, hmotnost prázdného letounu 6230kg, běžná letová hmotnost 8860kg, rozpětí 16,49m, délka 12,98m, výška 5,2m, nosná plocha 35,50 čtverečních metrů.

Seznam dílů stavebnice Arsenal VB-10
Motorové lože 3,5ccm 1ks
Motorový kužel 51mm 1ks
Motorová přepážka překl. 5mm 1ks
Matice zapichovací M4 4ks
Šroub M4 k uchycení mot. lože 4ks
Trup 1ks
Výškovka, směrovka se zabudovaným pantem, probarvená 1ks
Polovina křídla s potahem, uhlík 10 2ks
Koncový oblouk laminátový, probarvený 2ks
Drát na ovládání křidélek, závit M2 2ks
Pant ohýbací velký k uchycení křidélek 6ks
Táhlo kompletní k výškovce tisícihran 2ks
Nádrž anglická 220mll 1ks
Balsa pro uchycení serva 1ks
Překližka 1,5-2mm na odtokovou hranu 1ks
Sada znaků kompletní 1ks
Bukový kolík 8mm 1ks
Plastový šroub M6 s plastovou maticí 2ks
Plastová vidlička (kloub s hlavicí) 2ks
Páka plastová k ovládání výškovky 2ks
Páka křidélka plastová 2ks
Spojka dvou táhel 1ks
Spodní, laminátová část středu křídla s chladičem 1ks

Barva modelu je stříbrná nebo zelená, křídla jsou vyrobena z tuhého, pěnového polystyrenu se zabudovaným uhlíkovým nosníkem a lisovaným povrchem. Křídla již mají pod povrchem prolaminované středy a tak je stačí pouze slepit k sobě (vzepětí křídel je již hotové) a střed přelaminovat proužkem skelné tkaniny. V křídlech je již předem zabudovaná mechanika k ovládání křidélek. Koncové oblouky jsou laminátové a stačí je pouze nasadit a nalepit na konce křídel Výškovka a směrovka je oboustranně laminovaná a má již zabudované panty a tak je stačí pouze přilepit na plošku na zadní část trupu. Model je velmi stabilní a velice obratný. Do modelu je odzkoušen motor 3,5ccm 4ccm a ASP 5,4ccm. Na přání je možno objednat i trup s bočním prolisem na umístění zadního výfuku (např. laděný nebo MVVS černý). Vice informací o tomto zajímavém modelu naleznete na www.combatshop.unas.cz